czwartek, 6 czerwca 2013

Wifi File Transfer for Phone

 Moja przygoda z tym darmowym angielskojęzycznym  programem Tap Pouch Share & Get - bo pod taką nazwą widoczna jest po instalacji w urządzeniu tytółowa aplikacja to  efekt szukania rozwiązania pewnego poważnego problemu który miałem z moim  telefonem Xperia Neo V . A było to tak . Pewnego marcowego dnia 2012 roku stałem się szczęśliwym posiadaczem w/w telefonu . Ale ponieważ od pewnego czasu posiadałem już tablet z Androidem wpadłem na pomysł że przecież można oba te urządzenia połączyć bezprzewodowo aby wymieniać dane między nimi . Ponieważ jednak tablet nie ma   Bluetooth,  sposób połaczenia był tylko jeden - Wifi . Pojawił się jednak problem - nie wystarczy tak po prostu włączyć karty sieciowej w tablecie i smartfonie i urządzenia same sie znajdą . Tak jak ma to miejsce w przypadku Bluetooth . Ponieważ jednak wiedziałem że Wi-Fi umożliwia przesyłanie plików na takiej samej zasadzie jak BT postanowiłem taki program znaleźć. Tak właśnie trafiłem na Wifi File Transfer for Phone . Wreszcie mogłem przysyłać dane bezprzewodowo między nimi.
Opisywana przeze mnie aplikacja służy właśnie do przesyłania plików i folderów różnego rodzaju między 2 urządzeniami za pomocą Wi-fi . Tworzy tak zwaną sieć ad-hoc  wprowadzając tryb Direct ( http://pl.wikipedia.org/wiki/Wi-Fi_Direct ) bowiem do przesyłania danych nie jest potrzebny router . Z tą różnicą że aby przesył danych był możliwy  ,"Wifi File Transfer for Phone"  musi być zainstalowany na każdym urządzeń między którymi chcemy przesłac dane . Program składa się z 2 zakładek :
Pierwsza  - Share Mode  - służy do wyboru trybów działania progrania . Do wyboru mamy :
  1. Wyślij pliki/foldery
  2. Odbierz pliki/foldery
  3. Ustawienia sieci Wi-fi
Wybranie opcji 1 powoduje uruchomienie manadżera plików i folderów znajdujących się w urządzeniu z podziałem na kategorie : Audio , Photo , Video , App , Folder, ViewPouch .

Po dotknięciu którejś z kategorii program wyszukuje pliki należace do tej kategorii i wyświetla je w postaci kafelków zajmujących całą powierzchnię ekranu  urządzenia ( można je przewijać w górę i w dół ) . Wygląda  on wtedy jak w Windows Phone 7 /8 . Aby wysłać dany plik do innego urządzenia należy dotknąc go palcem  i nacisnąć napis "Share" u dołu ekranu . Program wygeneruje wówczas 6 cyfrowy kod do parowania obu urządzeń który należy wpisać na urządzeniu do którego chcemy przesłać pliki.
Właśnie za tą  analogie  do Bluetooth lubie ten program .
Wyjątkiem jest tu opcja "Folders " gdyż foldery pokazywane są w postaci listy przewijanej w górę i w dół a wysłanie folderu polega na dłuższym przytrzymaniu go palcem i wybraniu opcji "Share Pouch " .
Odbieranie plików jest również bardzo proste . Najpierw nalaeży wybrać plik lub folder który chcemy wysłac a potem na urządzeniu do którego chcemy go przesłac wybrać opcję "Get Files/Folders, odczekać aż program na nim  znajdzie urządzenie wysyłające plik/folder   i wpisac kod parowania . Pokazuje się standardowy pasek postępu i gotowe .
opisywany program nie jest  niestety bez wad . Pierwsza to  inna nazwa w urządzeniu a inna w sklepie z aplikacjami .  Kolejna to brak możliwości stworzenia listy zaufanych urządzeń ( jak przy Bluetooth ) i związana z tym koniecznośc każdorazowego wpisywania kodów parujących . Program nie osługuje też akcelelatora położenia  ekranu  - działa zawsze w trybie pionowym co dla mnie jest niewygodne bo ja korzystam z tabletu w  trybie poziomym ( czcionki są wtedy wyraźniejsze i lepiej się  czyta teksty np ebooki ) . Ostani problem to brak możliwości to koniecznośc posiadania na drugim urządzeniu tego programu . Jednak jego zalety takie jak prosta obsługa ,  ładny wygląd i dużo opcji   przeważają nad wadami .  Jednak w dalszej perspektywie nie zamierzam go stosować - nowy tablet będzie miał Bluetooth , PC też ma więc jego stosowanie nie będzie miało sensu .




 
 
   
 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz